پاورپوینت معماری تندیس گرایانه

مطالب دیگر:
پروژه مالی اصول و طراحی سیستم انبارداریپروژه مالیکار اموزی عملیات زیرسازی زمین برای آسفالتتحقیق تجارت الكترونیكتحقیق بیمه، ضرورت اقتصاد مدرنتحقیق لیست حساب های ایران بتون سازتحقیق بودجه در دستگاه های اجرائیکار آموزی در چاپخانهگزارش کار اموزی شرکت کامپیوتریگزارش کارآموزی :وظایف امور مالیکارآموزی :شرکت توزیع برق ادربیل {خلخال}کارآموزی در شرکت آذرسیستمپره طراحی شده در سالیدورکخودکار طراحی شده در سالیدورکتراش طراحی شده در سالیدورکتحقیق بهینه‌سازی و معرفی انواع مختلف روش‌های آنتحقیق به حداقل رساندن هزینه و افزایش سودآوری در واحدهای تولیدیتحقیق بزرگترین مردهای اقتصادیتحقیق برنامه ریزی و مدیریت پروژهتحقیق بررسی و ارزیابی ریسك مشتریان اعتباریتحقیق بررسی شباهت عنوان های حقوقی وکیفریتحقیق تاثیر عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالی نظامی آمریکا علیه ایرانپیشرفت صنعتی جوامع و ارتباط آن با جرمبرنامه ریزی استراتژیک برای مدیریت مخازن نفت و گاز ایرانحسابداری حقوق و دستمزد
پاورپوینت معماری تندیس گرایانه,معماری تندیس گرایانه|اگر بخواهیم تاریخ معماری را از نظر ویژگی تندیس گرایی در بنا بررسی کنیم، می توانیم سه مرحله را، از آغاز خانه سازی بشر تا به امروز، از دیدگاه تصور فضایی شناسایی کنیم. مرحله ی نخست، دوره ای است که در آن گرایش به سازه های تندیس گونه وجود داشته و به ترکیب|40090032|shd
با ما همراه باشید با موضوع پاورپوینت معماری تندیس گرایانه

اگر بخواهیم تاریخ معماری را از نظر ویژگی تندیس گرایی در بنا بررسی کنیم، می توانیم سه مرحله را، از آغاز خانه سازی بشر تا به امروز، از دیدگاه تصور فضایی شناسایی کنیم. مرحله ی نخست، دوره ای است که در آن گرایش به سازه های تندیس گونه وجود داشته و به ترکیب احجام و ساختمان های مختلف با هم توجه شده است. این گونه معماری در تمدن هایی چون تمدن سومری، ایلام قدیم، مصری و یونانی وجود داشت و تا زمان رومیان ادامه دارد. در این دوره توجه به فضای بیرونی با بی توجهی به درون بنا و ساده رهاکردن آن همراه است. مرحله دوم که ساخته شدن بنای پانتئون در روم آغاز این دوره را مشخص می کند، توجه به فضای درونی ساختمان چالش اصلی معمار بود، به گونه ای که فضاهای درونی بزرگ تر و پیچیده تری را در معماری این دوره می بینیم. در مرحله ی سوم (تقریبا آغاز سده ی بیستم) دوباره به اهمیت حجم در شکل دادن به فضای بیرونی توجه شد، در حقیقت از یک سو تصور فضایی نخستین دوباره زنده شد و از سوی دیگر نیز توجه به فضای درونی ساختمان به قوت خود باقی ماند و تقریبا از نیمه ی دوم قرن بیستم بود که معماری تندیس گرا با تاثیرپذیری از پیکره سازی دوباره از سوی معمارانی چون لوکوبوزیه، که دستی در پیکره سازی و نقاشی نیز داشت، مورد توجه قرار گرفت و بناهای ارزنده ای به این فرم ساخته شد.

دوره معماری مدرن متاخر را می‌توان از بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دههٔ هفتاد محسوب کرد. در این زمان بسیاری از معماران بزرگ دوران معماریه اولیه و متعالی همچون رایت، کوربوزیه، گروپیوس بودند. رایت تنها معماری است که در هر سه دوره معماری مدرن ساختمان‌هایی با شهرت جهانی ساخته است. وی آخرین شاهکار خود یعنی موزه گوگنهایم را در نیویورک در آخرین سال‌های عمر خود به صورت تندیسی دوار طراحی نمود. کوربوزیه نظریه پرداز معماری مدرن، در این دوره از عقاید دههٔ ۲۰ و ۳۰ خود در معماری فاصله گرفت، به سمت تندیس‌های احساس گرایانه گرایش پیدا کرد این موضوع را می‌توان در کلیسای رونشان مشاهده کرد.